piątek, 9 sierpnia 2013

Regulacja przerzutek

Witam
W tym tygodniu tylko dwa dni spędziłem na rowerze, a właściwie to użyłem roweru do dojazdu do pracy. Niestety we wtorek mój rower uległ awarii, dokładniej pojawił się problem z przerzutkami, zarówno tylną, jak i przednią. Po powrocie do domu i przyjrzeniu się bliżej problemowi okazało się że przerzutki wymagają regulacji, a linka od tylnej wymaga natychmiastowej wymianie. Zakupiłem dwie linki, koszt to 14 zł za dwie ponad dwumetrowe. Zdemontowałem stare, zamontowałem nowe i wziąłem się do regulacji. Przeczytałem dziesiątki poradników na temat regulacji, obejrzałem wiele filmów na youtube w tym temacie, pomógł tylko jeden. W regulacji pomógł mi wideo poradnik firmy Kross. Szczegółowo pokazane i powiedziane jak zabrać się do tych czynności serwisowych.
Ogólnie podstawa w moim przypadku to regulacja przerzutki tylnej, a następnie przedniej. Sama regulacja z tym poradnikiem zajęła mi tylko 15 minut, a efekt bajeczny. Teraz działa wszystko tak jak powinno, zmiana przełożeń jest płynna, a praca całości cicha. Poniżej zamieszczam linki do tych filmików.
Przy okazji, jakby udało się zmienić sprzęt w przyszłym sezonie to mam już swoich dwóch faworytów. Jedno jest pewne do jazdy jaką uprawiam to wystarczy mi sztywna rama z amortyzowanym widelcem, a nie jak w obecnym rowerze pełna amortyzacja która momentami jest w czasie jazdy męcząca. Mój rower już swoje lata ma, sprzęt się zużywa, więc wiadomo ciężko żeby coś działało idealnie, jednak drugi raz nie kupię już FS-a. Nie wiem jeszcze co zrobię z obecnym rowerem w razie kupna nowego, być może go sprzedam, być może zostawię i będę go używał do wypadów w jakiś cięższy teren, ale to się jeszcze okaże.
W przyszłym tygodniu wracam do odpowiedniego używania roweru, czyli codzienne dojazdy do pracy, wieczorem krótkie przejażdżki.
Niebawem na blogu zmienię troszkę układ strony "serwis rowerowy".


Regulacja przerzutki przedniej to Lekcja 3 Akademii Mechanicznej Kross