sobota, 7 czerwca 2014

Jura na Rowerze

Witajcie
W dniu wczorajszym zakończyło się moje planowanie pierwszego etapu przejazdu przez Jurę Krakowsko-Częstochowską. Trzymając w ręce mapę Jury, oraz korzystając z Bikerouteteaser wyznaczyłem trasę przejazdu pierwszego odcinka Częstochowa - Bobolice - Myszków. Troszkę czasu mi to zajęło, jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, ponieważ trasa została przeze mnie zoptymalizowana i nie będzie w całości przebiegać "szlakiem Orlich Gniazd". Cała trasa ma długość 66,7 km, a jej przebieg wygląda następująco:
1. Częstochowa - Olsztyn -> Szlak Olsztyński
2. Olsztyn - Żarki -> Rowerowy Szlak Orlich Gniazd
3. Żarki - Bobolice -> Szlak im. Jana Pawła II
4. Bobolice - Myszków -> Czarny Szlak
Przekrój trasy początkowo wydawał mi się dość groźny i agresywny, jednak gdy przyjrzałem mu się dokładnie, wcale nie jest tak źle.
Moje planowanie objęło również podróże do miejsca startu, jak również powrót do domu. Przejazdy te odbędą się Kolejami Śląskimi które umożliwiają przewóz roweru w wydzielonych do tego miejscach, a w godzinach kiedy mam zamiar z nich korzystać nie powinno być tłoku. Bilety zakupię oczywiście przez internet żeby było szybciej i wygodniej. Teraz pozostały mi jeszcze tylko dwie kwestie, pogoda i bagaż. O ile na pogodę wpływu nie mam, o tyle na bagaż już tak. Chcę go zminimalizować jak tylko się da i stąd postanowiłem że pojadę prawie bez niczego. Na kierownicy będzie oczywiście sakwa w której będę mieć rzeczy mniej lub bardziej zbędne, ale które uważam że mogą się przydać:
1. Zapięcie rowerowe (w razie postoju gdzieś lepiej rower przypiąć żeby potem z buta nie iść dalej)
2. Lampka czołówka (wiele nie waży, a jakby się ściemniło dodatkowe światło nie zaszkodzi)
3. Zestaw uniwersalny kluczy oraz łyżka do opon
4. Zapasowa dętka (myślę że jedna mi wystarczy
5. Kurtka wiatrówka rowerowa (jak dobrze poskładam powinna wejść ze wszystkim)
Oprócz tego będę miał dwa bidony z wodą i mapę jury, muszę wymyślić jak zrobić sobie mapnik żeby nie nabywać tego sprzętu.

To już wszystko ze spraw organizacyjnych, kolejne informacje o tym wyjeździe niebawem, a tymczasem załączam wam jeszcze grafikę z dwoma mapami, przekrojem trasy, oraz podstawowymi danymi.